Potrivit Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si HG nr. 1588/2007 pentru aprobarea normelor de aplicare a Legii nr. 230/2007 asociatiile de proprietari au o serie de obligatii, care trebuie indeplinite la inceputul fiecarui an. Acestea se aplica si in 2014.
Astfel, asociatiile de proprietari sunt obligate ca in primul trimestru al anului sa organizeze adunarea generala ordinara, care trebuie convocata de presedintele sau de comitetul executiv al asociatiei.
Atentie! Neconvocarea adunarii generale ordinare, cel putin o data pe an, in primul trimestru, de catre presedintele sau de comitetul executiv al asociatiei de proprietari, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 3.000 lei.
In acelasi timp, proprietarii trebuie anuntati referitor la data adunarii generale cu cel putin sapte zile inainte ca aceasta sa aiba loc. Anuntul trebuie afisat intr-un loc vizibil sau informarea se va realiza pe baza de tabel nominal convocator.
Adunarea generala a asociatiei de proprietari poate adopta hotarari, daca majoritatea proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari sunt prezenti personal sau prin reprezentant legal. Daca nu este intrunit cvorumul necesar de jumatate plus unu, adunarea va fi suspendata si reconvocata in termen de maximum 10 zile de la data primei convocari. La adunarea generala reconvocata, daca exista dovada ca toti membrii asociatiei de proprietari au fost convocati, hotararile pot fi adoptate, indiferent de numarul membrilor prezenti, prin votul majoritatii acestora.
Dovada convocarii si reconvocarii o constituie afisul de la avizier sau tabelul nominal convocator cu semnaturi.
Aceeasi sursa mai precizeaza ca procesul verbal al adunarii generale se aduce la cunostinta tuturor membrilor asociatiei de proprietari.
De asemenea, hotararile adunarii generale a asociatiei de proprietari sunt obligatorii si pentru proprietarii din condominiu care nu au fost prezenti la adunarea generala, precum si pentru proprietarii care nu sunt membri ai asociatiei de proprietari.
Pentru adoptarea hotararilor in adunarea generala a asociatiei de proprietari trebuie sa se tina cont de urmatoarele aspecte:
- fiecare proprietar are dreptul la un vot pentru proprietatea sa;
- pentru hotararile cu privire la stabilirea fondurilor de investitii pentru consolidare, reabilitare si modernizare, votul fiecarui proprietar are o pondere egala cu cota-parte din proprietatea comuna;
- proprietarul poate fi reprezentat in adunarea generala de catre un membru al familiei sau de catre un alt reprezentant care are o imputernicire scrisa si semnata de catre proprietarul in numele caruia voteaza;
- un membru al asociatiei de proprietari poate reprezenta unul sau mai multi membri absenti, daca prezinta imputernicire semnata de catre proprietarii in numele carora voteaza;
- in cazul unui vot paritar, votul presedintelui asociatiei de proprietari este decisiv.
Potrivit sursei citate, pe ordinea de zi a sedintei adunarii generale vor trebui incluse, in mod obligatoriu:
- analiza si aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli,
- stabilirea fondurilor de rulment si reparatii,
- remuneratia conducerii asociatiei,
- prezentarea situatiei restantierilor din cadrul asociatiei,
- situatia platilor catre furnizorii de servicii,
- modalitatea de repartizare a diferentelor de apa.
Daca o hotarare a adunarii generale este contrara legii, statutului sau acordului de asociere a asociatiei de proprietari ori este de natura sa produca daune intereselor proprietarilor, acestia pot ataca in justitie respectiva hotarare, in termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia, precizeaza Liga Asociatiilor de Proprietari Habitat.
Important! Actionarea in justitie nu intrerupe executarea hotararii decat in cazul in care instanta dispune suspendarea acesteia.
Pe langa obligatia convocarii adunarii generale la inceputul fiecarui an, asociatiile de proprietari trebuie sa aprobe in cadrul adunarii bugetul de venituri si cheltuieli.
Atentie! Toate deciziile care implica in orice fel fondurile asociatiei trebuie adoptate in adunarea generala a asociatiei de proprietari. Atat veniturile cat si cheltuielile asociatiei trebuie explicate, clarificate si discutate de proprietari si aprobate in adunarea generala pentru a fi apoi puse in aplicare. Doar in aceste conditii proprietarii vor accepta plata cheltuielilor si vor urmarii modul de utilizare a veniturilor. Dupa aprobarea in adunarea generala, bugetul asociatiei devine documentul fundamental de organizare a gestiunii asociatiei si trebuie afisat la loc vizibil.
9 comentarii:
sper sa filmati sedinta sa ne mai distram si noi putin.
Credeti ca este o distractie ? Poate pentru unii... Si nu o sa filmam, ci numai inregistram !
pai este o distractie la cita TIGANEALA este.se discuta numai BAZACONI ca si data trecuta. foarte PUTIN din ce sa discutat sa realizat.sa-l puneti pe presedinte sa conduca ca-i place.sa avam grija sa nu aiba PISTOLUL LA EL CA-I periculos.
Bazaconii poate vi se pare dvs. Pentru mine(si nu numai) sunt foarte importante. Tot anul ne ghidam dupa ce se discuta la aceasta sedinta. Si tot asa oprim si banii - dupa ce masuri s-au luat acum. Si tiganeala este pentru ca oamenii o provoaca. Daca s-ar vorbi pe rand si la obiect, nu ar mai fi asta.
de ce ati aminat sedinta?. mai are loc astazi sau va tineti de glume.
Dom' Visile, veniti bre, la sedinta, ca azi e...
este un articol in ziarul LIBERTATEA despre cheltuielile de intretinere.ar trebui sa-l postati. este interesant.
Spuneti-mi titlul si vad despre ce este vorba...
http://www.libertatea.ro/detalii/articol/administratori-blocuri-obligati-faca-dovada-cheltuielilor-483508.html
Despre asta vorbim ? Este un proiect, intre timp aprobat (asteptam sa apara in MO), propus de Volosevici...
Cand va apare, il voi publica pe blog.
Trimiteți un comentariu