Asociatia de Proprietari bloc G8, scara A+B, str. Intr. Castor, nr 3, Ploiesti, PH

sâmbătă, 14 ianuarie 2012

Vine sedinta ! Vino si tu !

Reamintim că la începutul fiecărui an, în primul trimestru este obligatorie organizarea unei adunări generale. Convocarea se asigură de preşedintele sau de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari.
Neconvocarea adunării generale ordinare, cel puţin o dată pe an, în primul trimestru, de către preşedintele sau de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 3.000 lei.
Proprietarii trebuie anunţaţi, prin afişare la loc vizibil sau pe bază de tabel nominal convocator, asupra datei adunării generale a asociaţiei de proprietari cu cel puţin 7 zile înainte ca aceasta să aibă loc, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunării generale.
Adunarea generală a asociaţiei de proprietari poate adopta hotărâri, dacă majoritatea proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari sunt prezenţi personal sau prin reprezentant legal. Dacă nu este întrunit cvorumul necesar de jumatăte plus unu, adunarea va fi suspendată şi reconvocată în termen de maximum 10 zile de la data primei convocări. La adunarea generală reconvocată, dacă există dovada că toţi membrii asociaţiei de proprietari au fost convocaţi, hotărârile pot fi adoptate, indiferent de numărul membrilor prezenţi, prin votul majorităţii acestora.
Dovezi ale convocării şi reconvocării constituie afişul de la avizier şi tabelul nominal convocator cu semnături.
*Adunarea generală a asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
- alege şi revocă din funcţie preşedintele, membrii comitetului executiv şi cenzorul sau membrii comisiei de cenzori a asociaţiei de proprietari;
- adoptă, modifică sau revocă hotărâri;
- adoptă şi modifică bugetul de venituri şi cheltuieli;
- mandatează comitetul executiv, reprezentat de preşedintele asociaţiei de proprietari, pentru angajarea şi eliberarea din funcţie a persoanei care ocupă funcţia de administrator al imobilului sau a altor angajaţi ori prestatori, în scopul administrării şi bunei funcţionări a clădirii;
- exercită alte atribuţii care i-au fost conferite prin statut, prin acordul de asociere sau prin votul proprietarilor asociaţi.
Procesul verbal al adunării generale se aduce la cunoştinţa tuturor membrilor asociaţiei de proprietari. Hotărârile adunării generale a asociaţiei de proprietari sunt obligatorii şi pentru proprietarii din condominiu care nu au fost prezenţi la adunarea generală, precum şi pentru proprietarii care nu sunt membri ai asociaţiei de proprietari.
*Pentru adoptarea hotărârilor în adunarea generală a asociaţiei de proprietari, se vor avea în vedere urmatoarele:
- fiecare proprietar are dreptul la un vot pentru proprietatea sa;
- pentru hotarârile cu privire la stabilirea fondurilor de investiţii pentru consolidare, reabilitare şi modernizare, votul fiecărui proprietar are o pondere egală cu cota-parte din proprietatea comună;
- proprietarul poate fi reprezentat în adunarea generală de către un membru al familiei sau de către un alt reprezentant care are o împuternicire scrisă şi semnată de către proprietarul în numele căruia votează;
- un membru al asociaţiei de proprietari poate reprezenta unul sau mai mulţi membri absenţi, dacă prezintă împuternicire semnată de către proprietarii în numele cărora votează;
- în cazul unui vot paritar, votul preşedintelui asociaţiei de proprietari este decisiv.
Pe ordinea de zi a şedinţei vor trebui incluse în mod obligatoriu analiza şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, stabilirea fondurilor de rulment şi reparaţii, remuneraţia conducerii asociaţiei, prezentarea situaţiei restanţierilor din cadrul asociaţiei şi măsurile luate, precum şi situaţia plăţilor către furnizorii de servicii, raportul cenzorului, modalitatea de repartizare a diferenţelor de apă, etc.
Dacă o hotărâre a adunării generale este contrară legii, statutului sau acordului de asociere a asociaţiei de proprietari ori este de natură să producă daune intereselor proprietarilor, aceştia pot ataca în justiţie respectiva hotărâre, în termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia. Acţionarea în justiţie nu întrerupe executarea hotărârii decât în cazul în care instanţa dispune suspendarea acesteia.

Niciun comentariu: